Domowa naprawa aut – czy to bezpieczne??

Rodacy mają osobliwe zamiłowanie do robienia wszystkiego po swojemu, czyli zmysł do kombinowania rozmaitego typu – na zasadzie powiedzenia – Polak umie. W dziedzinie motoryzacyjnej ta smykałka również ujawnia się na każdym kroku. Mamy preferencje do przekształcania własnych aut, modernizowania ich bez udziału licencjonowanych ekspertów tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na własną rękę lamp ksenonowych. Taki komplet współczesnego oświetlenia tego typu w autoryzowanym punkcie sprzedaży, razem z montażem jest kosztem co najmniej kilku tysięcy złotych. Aby w takim razie zaoszczędzić, wielu naszych polaków pozyskuje na bazarach oświetlenie tego typu, rzekomo oryginalne, wydając około 300 do 400 zł. Takie oświetlenie, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a w pewnych momentach wprost może narobić szkody w czasie jazdy, kiedy oślepiamy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Kolejna sprawa to kontrola drogowa, kiedy bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Oczywiście do tego w komplecie otrzymujemy mandat atut punkty karne – nie zawsze warto, więc kombinować w takich sprawach.

Filtry DPF i katalizatory

Wróćmy jednakże do znacznie bardziej poważnych kłopotów – filtry DPF i katalizatory. Wielu Polaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście nielegalne. Wiele aut pokazuje, że zamiast usuwać, dużo lepiej jest wyczyścić katalizator i DPF. Przedstawiają to fachowcy, jakich można odnaleźć na stronie internetowej mycie filtra dpf. Czasami w razie awarii wystarczy jedynie czyszczenie DPF (dzisiaj co poniektóre polskie profesjonalne serwisy oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, przepłukując filtr wodą z dodatkiem środków chemicznych pod ciśnieniem – taka metoda jest dużo skuteczniejsza, niż tradycyjne wypalanie filtra) a w pewnych sytuacjach jego wymiana. Tu niemniej jednak uwaga – współczesne samochody są naszpikowane pecetami i dyletanckie czyszczenie filtra może owocować jeszcze większymi komplikacjami – radzimy udać się z tym do profesjonalistów. Należałoby także dodać, że usuwanie katalizatorów oraz filtrów DPF jest w Polsce zabronione.

Nierzadko zdarza się, iż posiadany pojazd nie spełnia wszystkich oczekiwań swojego właściciela. Jeśli zakup oryginalnego auta nie wchodzi w grę, porządnym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to pochodzi z języka angielskiego oraz ma znaczyć dostrajanie lub ewentualnie regulację. W praktyce tuning wykorzystuje się, żeby polepszyć osiągi wozu. To właśnie dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać większe prędkości oraz obroty silnika. Może posiadać również lepsze przyspieszenie. W ostatnim czasie coraz częściej przez tuning rozumie się dekorowanie wozu od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa również tuningiem optycznym. Nie wszyscy jednakże uznają tą formę za tuning. Skoncentrujmy się jednak na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu wymiana katalizatora i regeneracja filtra FAP. Jest to odmiana tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi samochodu

•​Obniży zużycie paliwa

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi łączyć się jedynie z chipami oraz zwiększaniem ilości koni mechanicznych – czasem sztampowe zajęcie się katalizatorem i filtrem cząstek stałych zezwala na znaczącą poprawę dla samochodu.

Możliwe że zainteresuje Was również nowy filtr cząstek stałych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *